Végre megérkezett az Instagram shop

A Facebook után végre az Instagramra is megérkezett a bolt funkció, így egy újabb szuper hatékony értékesítési eszközt kaptunk a kezünkbe. A posztokban a képeken megjelölhetünk konkrét terméke(ke)t, a vásárlóink pedig mostantól az Instagram elhagyása nélkül tájékozódhatnak a kínálatunkról. Ha termékeket értékesítesz, mindenképp olvass tovább.

Miért csak akkor, ha termékeket értékesítesz?

Az Instagram shop kizárólag azoknak érhető el, akik fizikai termékeket árulnak, így szolgáltatások értékesítésére sajnos nem alkalmas.

Mi kell még a használatához?

– Üzleti profil: Ha még nem váltottál, egy újabb indok, hogy megtedd. Ha üzleti célokra használod az Instagramot, egyébként is érdemes, hiszen többek között egy csomó statisztika csak business profillal érhető el.

– Facebook bolt, illetve termékkatalógus megléte: Ezt össze kell kapcsolni az Instagram üzleti profillal az Instagram shop használatához.

Ha mindezen feltételeknek megfelelünk, akkor még a Facebook jóváhagyására van szükség ahhoz, hogy el tudjuk kezdeni használni az Instagram boltot.

De mi is ez valójában?

Az Instagram bolt használatával a feltöltött képeinken megjelölhetjük a termékeinket, így a felhasználók anélkül szerezhetnek azokról még több információt, hogy elhagynák az Instagramot. Ehhez mindössze rá kell bökniük az őket érdeklő pulcsira, fejhallgatóra, üdítőre vagy épp cipőre. Ha pedig ezután úgy döntenek, hogy meg is vásárolnák a kiszemelt terméket, egyszerűen ráböknek a „Bolt felkeresése” gombra, ami átirányítja őket mobilon a webshopunkba. Vagyis ilyen esetben nincs többé „link a bioban”. 🙂 Ez nagyban megkönnyíti a vásárlóink dolgát, hiszen egy kattintással elnavigálhatnak a termékünkhöz, ami jelentősen lerövidíti a keresési időt, növeli a felhasználói élményt, a túloldalon pedig – ami a webshopoknak a lényeg – növeli a konverziós arányt. Legalábbis a nemzetközi adatok ezt igazolják, és ha jól csináljuk, nálunk sem lesz ez másképp.

Vásárlás folyamata az Instagram shopban

Miért is nevezzük ezt Shopnak?

Ha legalább kilenc képen jelölünk meg termékeket, akkor az Instagram profilon megjelenik a Shop/Bolt fül, amiben azok a képek lesznek kigyűjtve, amihez termékeket rendeltünk. Így a felhasználók direkt az Instagram boltunkban is tudnak nézelődni.

Instagram shop

Néhány tipp:

– Egy képen max. 5, míg többképes bejegyzésen pedig max. 20 terméket jelölhetsz meg. Ha nem is használod ki a maximumot, érdemes több terméket is megjelölnöd a képeiden, hogy a felhasználóknak legyen lehetőségük a böngészésre.

– Mivel a Shop fül megjelenéséhez min. 9 olyan képre van szükség, melyeken termékeket jelöltél meg, érdemes ezt minél gyorsabban megtenned. A már meglévő bejegyzésekben is jelöld meg a termékeidet, erre is lehetőséget ad az Instagram shop!

– Hívd fel a felhasználók figyelmét arra, hogy elindult az Instagram boltod! Ugye te is sok olyan kommenttel találkoztál már az Instagramon, hogy ezt vagy azt a terméket hol és mennyiért lehet megvenni? Ezek az információk a követőid számára is értékesek, így biztosan szeretni fogják az új lehetőséget. Például Instagram Stories-ban is érdemes kitenned.

Az Instagram shop beállításának lépéseit itt találod.

Forrás: https://sakkom.hu/blog/2018/04/25/vegre-megerkezett-az-instagram-shop