Hirdessük webáruházunk termékeit

Webáruházat azért nyitunk hogy abban forgalmat generáljunk és így profitot szerezzünk. Minél több terméket értékesítünk a webáruházunk segítségével annál több haszonra tehetünk szert. Feltételesen írtam, mert vannak olyan webáruház tulajdonosok akik az olcsó árakkal próbálnak verseny előnyhöz jutni, az a tervük, hogy majd a konkurencia bezár és akkor emelhetik áraikat, addig is veszteséggel üzemeltetik webáruházukat. Ez rossz taktika mert a versenytársak száma egyre csak növekszik, és a vásárlók nem ragaszkodnak ugyanahhoz a webáruházhoz, folyamatosan keresnek a weben.

Ha eldöntöttük, hogy webáruházat nyitunk, és már tudjuk milyen termékekkel lépünk a piacra akkor ezt tudassuk a weben pásztázó potenciális vásárlókkal, ennek könnyen elérhető formája a fizetett hirdetés.

Fizethetünk a Google vagy a Facebook számára, esetleg mindkettőnek. A keresésből jövő látogatók nagyobb valószínűséggel vásárolnak mert már keresik a terméket, míg a Facebook oldalról érkezők kevésbé lesznek fogékonyak, de a nagy számok törvénye alapján onnan is fog érkezni vásárló.

A hirdetéseinket nevezzük ezután kampánynak, így hívja mindkét felület is. Ha elég nagy számú érdeklődőt tudtunk a hirdetésekkel az áruházunkba csábítani akkor ezen látogatókat megcélozhatjuk úgynevezett remarketing hirdetéssel. A Google és a Facebook is megjelöli ezeket a látogatókat és nekik küldhetünk célzott hirdetést, ez más olcsóbb hirdetés lesz hiszen kevesebb emberhez fog jutni, de jobban fognak konvertálni mert már jártak az oldalunkon.

Úgynevezett célcsoportokat hozhatunk létre az oldalunkon járt látogatókból. Például azon látogatóknak szeretnénk hirdetni akik már voltak a kosár oldalunkon, de még nem jártak a pénztár oldalunkon, lehet valami miatt abbahagyták a vásárlást. Ekkor létrehozunk egy célcsoportot, a feltételeknél megadjuk hogy az url-ben szerepelt a kosar szó, kizáró feltételek közt pedig beírjuk hogy az url-ben szerepelt a siker szó. A Google vagy Facebook oldal pedig feltölti a célcsoportot tagokkal mert 30 napig tárolja, hogy melyik látogató melyik oldalakon járt

A látogatók számának mérésére használjuk az ingyenes Google Analytics felületet, ha megfelelően állítjuk be akkor látni fogjuk mennyi látogató vásárolt, mennyi lépett ki úgy hogy a kosarában volt valami, stb.