Hogyan készítsen üzleti tervet Webáruházához 10 lépésben.

A technológia drasztikusan változtatja meg az üzlet világát, mert az e-kereskedelem végtelen lehetőségeket kínál a vállalkozók számára, melyek lehetővé teszik, hogy  gyors, egyszerű és olcsó módon hozzák létre online üzletüket. Habár egy jól átgondolt üzleti terv itt is rendkívül fontos, hogy e-vállalkozásunk hosszan tartó és jövedelmező legyen.

Mit tartalmaz egy e-kereskedés üzleti terve?

A sikerhez létfontosságú egy üzleti terv ezen a fejlődő piacon. Még akkor is ha nem tervezi ezt megosztani más szakemberekkel, ez kényszeríti önt a jó kérdések feltételére, hogy csökkenthesse a veszteséget és a céljaira koncentrálhasson.

Egy üzleti terv fontos szempontjai:
1. Vezetői összefoglaló – Ez lehet a legnehezebb része egy üzleti terv írásának, érdemes először felvázolni, majd befejezni miután minden más kész. Tartalmaznia kell a cége célkitűzéseit, feladatait és a sikerének kulcsait.

2. Vállalkozás összefoglaló – Itt oszthat meg fontos részleteket a vállalkozásáról. Győződjön meg róla, hogy tartalmaz egy áttekintést mindenről ami szükséges az üzlet elindításához, céljának eléréséhez, valamint a demográfiai és versenyelőnyökhöz.

3. Termékek – Itt kezdődik az érdekes rész. Készítsen vázlatot minden termékéről, készletéről és csomagolásáról. Valamint el kell kezdenie hosszútávon gondolkozni:
„Milyen termékeket fogok még hozzáadni a készletemhez? Magam készítem majd el a termékeket, vagy nagykereskedőként vásárlom? Milyen márkákat fogok árulni?”

4. Piac analízis – Szakértő kell legyen az iparágában mielőtt elindítja az online boltot. Szerezzen mélyreható tudást a jelenlegi piacról és a versenytársakról. Nézze meg a Google Trends oldalt (https://www.google.com/trends/), hogy megtudja, hogy az igények a termékeire hullámoztak-e az évek során.

5. Stratégia és végrehajtás – Hosszasan és alaposan gondolja ezt át, mivel üzleti tervének erre a részére kell majd nagyrészt támaszkodnia. Részletes stratégiákra és előrejelzésekre lesz szüksége az eladásokhoz, a vevőszolgálathoz és az ügyfélszerzéshez. Tűzzön ki mérföldköveket, hogy biztosan a jó úton maradjon.

6. Értékesítési stratégia – Itt fog elválni a versenytársaktól. Tiszta képe kell legyen a szolgáltatásairól, valamint arról, hogyan kommunikál a vásárlóival. Fontos, hogy észben tartsa a célját mikor megtervezi a szolgáltatásait és,hogy ezek a szolgáltatások hogyan vonzák a célközönséget. Néhány dolog amin el kell gondolkozni: egy blog, közösségi média, reklámozás és kereső optimalizálás (SEO).

7. Web terv
– Ez az a pont ahol szükség lehet egy kis kutatásra. Vegyen figyelembe mindent ami az ön oldalának fejlesztéséhez szükséges lehet, úgy, hogy készít egy drótváz rajzot az ön szerint ideális e-kereskedelmi oldaláról. Válaszon olyan megoldást, mely az önnek legmegfelelőbb rugalmasságot és jellemzőket adja.

8. Ügyintézés összefoglaló – Vázoljon fel minden alkalmazottat, (valamint azoknak felelősségeit) akikre szüksége lehet. Térképezze fel, hogy ezek az alkalmazottak mennyibe fognak önnek kerülni és ez mellett milyen értéket adnak az Ön cégéhez. Gondolja át, hogyan fog képzett alkalmazottakat találni és hogyan fejlődhetnek cégen belül.

9. Anyagi terv – Ez sok munkát von maga után, de kulcsfontosságú része az üzleti tervének. Legalább ezek legyenek meg: költségvetés terv, megtérülési analízis, várható nyereség és veszteség, várható pénzforgalom és finanszírozási igények.

10. Kilépési terv – Az üzletből való kilépés terve épp olyan fontos mint annak elindításáé. Gondolkodjon hosszú távon: Egy befektetőnek fogja eladni a céget? Van-e négy éves idővonala erre a projektre? Ez segít a veszteségek csökkentésében még mielőtt még elindulna.