Hogyan tudjuk népszerűsíteni webáruházunkat

Webáruház tulajdonosok gyakran kérdezik miért nem találják webáruházukat a látogatók. Volt olyan webshop felhasználó aki e-mailt írt hogy nézzem meg mi lehet a gond a webáruház motorjával, mert már 5 napja fenn van és egyetlen vásárlója sincs még.
Első feltételezésük hogy a használt webáruház rendszerük nem megfelelő. Ha meggyőződtek róla egy teszt vásárlás folyamán hogy a rendszerrel nincs gond akkor úgy gondolják biztosan  SEO problémák vannak az áruház motorral.
Nem biztos, hogy rossz helyen keresgélnek azonban csak a SEO követelményeknek megfelelés nem oldja meg a látogatók távolmaradásának problémáját.
A SEO megfelelés segít abban hogy a keresőrobotok könnyebben indexeljék oldalainkat, így a keresőrobotok tudnak az oldalunk létezéséről, és tudnak oldalaink tartalmáról.

A kereső motorok egy találati listában azon oldalakat jelenítik meg a rangsor elején amely oldalakat sok látogató keresi fel, az oldalon relatív sok időt töltenek a látogatók, tehát érdekli őket az ott található tartalom. Fentiek miatt egy új oldalnak, webáruháznak csak SEO segítségével kevés esélye lesz előre kerülni a rangsorba rövid időn belül. És mint tudjuk az idő pénz!

Weboldalunk,  webáruházunk bár a weben van, de ha nem tájékoztatjuk a leendő látogatókat, vásárlókat arról hogy létezünk akkor nagyon csekély eredményt fogunk elérni, sőt valószínűleg egyáltalán nem lesznek látogatóink, vásárlóink.

A weben több millió weboldal van, és ez a szám napról napról nő, nincs ideje a látogatóknak hogy minden weboldalt felkeressenek és ott tájékozódjanak róla vajon van-e számukra érdekes cikk, tárgy, stb.

Nekünk tulajdonosoknak feladatunk, hogy tájékoztassuk a leendő látogatókat, hogy a weben elérhetőek vagyunk, és úgy gondoljuk valami olyat kínálunk ami számukra fontos lehet, vagy kihagyhatatlan ajánlatunk vagy számukra.

Hogyan is csináljuk!
Nincsenek csodaszerek, vagy olyan technikák amik ne lennének az olvasó számára is ismertek, csak még nem használta, mert nem bízik benne, vagy mástól úgy hallotta ez nem megfelelő, úgysem hoz látogatót, stb.

Ha van az online kereskedelmi tevékenységünk mellett offline, tehát fizikális üzletünk is, akkor tájékoztassuk az ott megforduló látogatókat is arról hogy van egy webáruházunk, adjunk szórólapot, a szatyrokra nyomtassuk rá webáruházunk elérhetőségét, névjegykártyánkra nyomtassuk rá a webáruház elérését. Szóró anyagok, reklám tollak segítségével terjesszük a webáruház elérhetőségét.

Bizonyára vannak olyan üzlet tulajdonosok akik úgy gondolják a hagyományos üzlet látogatóit nem szabad a netes kereskedelem felé terelni, mert akkor másnál fognak vásárolni. Ez rossz gondolkodás, mert a hagyományos üzlet látogatói anélkül is más üzletben vásárolhat, viszont előnnyel indulunk ha tudja van webes felületünk ahol offline üzletünk zárva tartása alatt is megtekintheti választékunkat, sőt vásárolhat is.

Hirdessünk azon felületeken ahol úgy gondoljuk potenciális látogatókat szerezhetünk, két felületet tudok ajánlani a Google és a Facebook.

Hirdessünk a megosztó portálokon, ezekből a leginkább látogatott oldalak az arukereso.hu és az argep.hu

Természetesen a fenti hirdetések pénzbe kerülnek, azonban csak pénzből lehet pénzt csinálni!

A hirdetés önmagában nem biztosítja hogy lesz bevételünk, de a látogatók meg fognak jelenni oldalainkon, utána már csak rajtunk múlik, tudunk-e olyan tartalmat nyújtani a látogatóknak amiért vissza térnek, vagy azonnal vásárolnak nálunk.

Téves feltételezés, hogy ha a Google kattintásos hirdetését választjuk oldalaink népszerűsítésére akkor jóakaróink addig kattintgatnak amíg le kattintják a számlánkat. Ha ugyanarról a gépről jön a kattintás akkor nem vonnak le több kattintást csak egyet, és még számtalan módon biztosítja a Google, hogy megvédje hirdetőit.